söndag 16 oktober 2011

Med dina ögon ser jag mer än vad du kan förklara.

Sitter här min vanliga ordning. Har gjort morgonen precis som vanligt. Och nu sitter jag här, skriver, avnjuter en kopp kaffe - jag funderar på vad jag ska skriva.
Idag är det sånt där vackert väder igen. Ett väder som man ska ut till. Njuta av friskheten. Njuta av att kunna andas in det där kalla, fräscha och något man alltid uppskattar.
Det är en söndag idag. Det är en vecka som har gått och nu är vi inne på den sista. Söndagen, den dagen som är så länge kallad "den lediga dagen" en dag som man inte ska behöva lyfta ett finger.

Tyvärr, ska jag inte vara ledig idag. Inte något faktiskt. Känns trist.
Imorgon är det den dagen som är början på veckan, måndag. Den här dagen betyder nya tag, börja om från de misslyckanden man gjorde förra veckan. En nystart för ett löfte eller bara ett tänkande att "nu kommer jag igång". Eller så är måndagen bara en ångestframkallad dag för att det är den första dagen av de sex som kommer att komma.

Det är det där som jag inte tycker om, det där...att ha fastnat i en bubbla. Det händer inget. Det är inget som är annorlunda än en annan dag. Alla är då likadana.
Fast ändå, är det en bubbla? Kanske egentligen är den här världen vi ska leva i. Och att alla fantasier bara är en bubbla. Att det man vill göra för tillfället, är bubbla.
Och att allt vi gör nu, som är utanför den lilla runda bubblan är det som kallas för "verklighet".

Nej. Imorgon är det en ny dag på en ny vecka.
Jag vet redan att veckan kommer bli som alla andra veckor. Att jag kommer tänka, göra, se och säga samma saker som alltid.
Ett som jag står fast vid, är att jag tänker le. Visa mina tänder. Visa att jag uppskattar det där lilla. Oavsett vad.
Jag längtar. Hade velat vara 3 av mig. Den första skulle vara långt härifrån, avnjuta nattens mysterier. Den andra skulle vara i en annan stad. Ihop med ngn kär vän, och göra allt från de pengar som man har tjänat in.
Den tredje skulle vara kvar, och leva i den lilla bubblan som vi kallar för verklighet.

Snälla gå ut och avnjut solen idag. Andas in den friska luften. Känn solens strålar.





Puss <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar