onsdag 12 oktober 2011

Gryningens egna speciella ljus.

Klockan är tidigt. Ca 07.25. Och jag sitter och dricker mitt kaffe. Idag kommer det bli en bra dag har jag bestämt. Inget annat, utan det ska vara bra. Igår va dagen också bra. Jag träffade underbara människor. Vilket alltid gör mig på bättre humör. Jag kanske överdrev i måndags med mitt fina "jag hatar allt, och vill säga det i bloggen". Just då hade jag det bäverballe. Men efter några pratstunder så kändes det genast bättre.
Tror faktiskt att alla är lite inne i den här "Höstångesten 3000" allt som ska göras, allt som kommer att komma, att alla är lite spända inför allt som ska ske.
Jag tror det är lite så. Varför är det så för? Som nu när jag tittar ut, tycker jag att det är vackert väder. Och idag ska jag fixa lite saker tänkte jag. Så det känns som att man har bidragit till något.
Men något som är lite skönt. Gissa vad det är. Det är onsdag idag. Det har gått 2 dagar nu. Och vi är inne på den 3:e dagen. Snart är det helg igen. Och jag längtar. Jag älskar när jag får ha de trevligt under helgen. Så, och igen såklart, vill jag säga att jag hoppas eran helg kommer bli bra. Jag önskar er verkligen det.
Ni ska njuta av ledigheten. Och inte bli för deprimerade pågrund av höstens spöken. Knepigt. Hösten är något som är så vackert. Men samtidigt har den sina spöken bakom sina löv. Spöken som kommer fram när solen försvinner, när kylan träder fram, när några regndroppar sipprar ner på gatans tomma ting.

Just nu sitter jag och lyssnar på en vacker låt. Egentligen tycker jag inte om denna så jätte mycket. Men nu såhär på morgonkvisten..
gjorde den sig vacker.
 Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar