fredag 4 november 2011

Innanför den där bubblan igen

Ja det är fredag idag. Hela veckan har gått. Vad fan har jag gjort egentligen? Inget känns det som. Lite synd.
Jag ska förklara hur ons-tors har varit.
Onsdag morgon och jag stiger upp 06.30. Gör mig lite fin och äter. Fixar kaffe i en termos.
(som jag kom på att jag tror jag glömde i Stockholm) och sedan packar jag det sista i väskan.
Victoria kommer och hämtar mig. Vi alla sitter i bilen mot resecentrum.
Tåget kommer och vi drar först till Hallsberg. Där tågbytet ska ske. Vi spelar kort och allt möjligt.
Sedan så är vi i Hallsberg och byter tåget mot Stockholm.
Sen är vi äntligen i Stockholm.
Efter lite om och men så är vi tillslut i Adams lägenhet.
Sjukt söt och jag älskade den verkligen. Skulle lätt kunna bo där och trivas.
Sen då jo vi gör oss lite snygga. Och trippar oss mot globen.
Rihanna skulle spela 20.30 och förbandet 19.30.
Vi är där ca 18.00.
Sen så börjar kl närma sig 19.30 men än så händer det inget. Klockan blir så mycket som 20.10. Då börjar ljuset bli lite knepigt.
Rätt som det är så kommer det ut en gubbe och säger till hela publiken:
"Tyvärr kommer jag med tråkiga nyheter, Rihanna ar insjuknat igen och kan därför inte utföra konserten"
Okej jag ska vara ärlig. Först kom det som en liten chock. Sen så blev jag så sur och arg. Sedan brast jag i gråt.
Att komma till Stockholm för att se ngn man har velat se i nästan 1 år. Vi hade väl kanske aldrig åkt till Stockholm ens om det inte vore för Rihanna.
Jag storlipa såklart inte. Men fan så JOBBIGT det blev helt plötsligt.
FAN FAN FAN FAN FAN FAN FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Seriöst så ville jag bara gå under jorden då. Kände bara: va fan gör jag här?

Ah men det slutade med att vi hyrde film. Och godis.
Men efter 20 minuter i soffan somnade jag. Victoria väckte mig och hade fixat luftmadrassen. Och även bäddat den. Det var snällt.
Jag ville sova på luftmadrassen. Dels för sova ifred. Dels för att jag inte orkade trycket för tillfället.
Så ah sen efter några minuter låg vi alla och skulle sova.
På torsdagen så gick vi på stan. Det var ganska roligt. Egentligen måste man vara i Stockholm längre för att kunna hinna se ngt. Men handlade lite.
Något som jag handlade var ju till Farsdag på söndag.

Sen åkte vi hem. Fick lite svenska gjort.
Skönt.

Idag ska jag jobba mellan 11.30-16.00 sen ska jag faktiskt vara en hurtigbulle och träna kl 17.00.
Behöver det känner jag.
Ikväll blir det sådär underbart med mina systar.
Kanske mamma också om hon vill det.
Helgen blir inte så mkt. Lördag jobbar jag 11.45-21.00.
Söndag blir ledigt och plugg.
Sen är det skola igen.

Typ så då.

Vi ses
Puss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar